Ask coding questions

← Back to all posts
since I am in quarantine what should i make?
xolyon (332)

yeah be kinda detailed , I hate vagueness (example make a game)

Commentshotnewtop
[deleted]

Make a code that converts pseudocode to python code (or JavaScript, or Swift, whichever you want.)

CaptainAnon (112)

@sylashur I'm currently working on developing something like this.

xolyon (332)

@CodeABC123 I dunno man I think each code is like its own thing and it would be so hard - I have attempted this but to no avail and anyway what would it become , just the highest level code?

A code really similar to psuedocode (for me) is Lua

CaptainAnon (112)

@xolyon What have you tried? As to how hard it is depends upon how much error handling you want to build into your transpiler. Less error handling = easier.

sylashur (50)

@CaptainAnon Nice, did you write it in pseudo code first or did you think that was too ironic?

CaptainAnon (112)

@sylashur Unforunately it wasn't origionally written in pseudocode, though I am sure once the compiler is finished implementing the compiler in pseudocode will be an interesting exercise.

CaptainAnon (112)

@sylashur I had had to stop work on it because of my GCSE exams, but now those are cancelled...

sylashur (50)

@CaptainAnon Dang, that sucks. Does the E stand for exams?

sylashur (50)

@CaptainAnon Yeah, the worst part though is that you're either gonna have to write each comparison like fifty times, or you're gonna have to make people use specific words, damn I forgot, it's like the way you write everything down and stuff. Like instead of writing "Detect collision between the cat and the ground" you could tell them they have to write "Collision detection: Cat, Ground" although that wouldn't be very pseudo code-y.

CaptainAnon (112)

@sylashur It stands for General Certificate of Secondary Education. They used to be called O-Levels though.

sylashur (50)

@CaptainAnon Alright, cool, just making sure that you didn't say exam exam. lol I'm dumb like that.

CaptainAnon (112)

@sylashur My exam board have a pseudocode "guide" which is pretty much enough to create a fully-fledged language of its own so I decided to try.

CaptainAnon (112)

@sylashur Compilers always have lots of code (the GNU Compiler Collection, which is pretty much the compiler to end all compilers) had about 7 million lines of code in 2012 (I think Google's entire codebase is about 2 million).

CaptainAnon (112)

The real problem is about ensuring that there's only one way the compiler could conceivably interpret each statement, because if it could interpret things multiple ways undefined behaviour starts to creep in.

sylashur (50)

@CaptainAnon Yeah, do you know how long the brainf*** compiler is?

sylashur (50)

@CaptainAnon Nice, obviously you don't have to use that guide unless you're turning something in, but it also probably helps keep you organised either way.

[deleted]

I have some idea of how to do it... I’ll make a repl and invite you. @xolyon

CaptainAnon (112)

@sylashur Yes, it was more an exercise in proving how strange it was to invent a whole new language just to ask the questions in.

CaptainAnon (112)

@CodeABC123 If you add me as well, I'd be interested in contributing (preferably in a language I know: Javascript, Python or Rust).

sylashur (50)

@CaptainAnon Yeah, I think it would have to be some kind of confirmation type of system.

[deleted]

OK! I’ll add you! @CaptainAnon

CaptainAnon (112)

@sylashur I agree, perhaps with a way for the compiler to automagically string together standard libary functions to make new functionality.

sylashur (50)

@CaptainAnon Yeah, there might even be extensive code just to compare all the pseudo code and slowly transition it into some actual code.

CaptainAnon (112)

@sylashur Something like that. I think what might be cool is to have the language hide a lot of the complexity from you and just make it easy to build things.

CaptainAnon (112)

But this would happen in such a way that it makes a lot of decisions for you about what's the best way to do things.

sylashur (50)

@CaptainAnon Yeah, like Scratch but better.

CaptainAnon (112)

@sylashur Pretty much. Something in between Scratch and Python in the scheme of things.

sylashur (50)

@CaptainAnon Yeah, but then obviously close enough to English to be practical Edit: Easy, practical would be writing your own code.

CaptainAnon (112)

@sylashur I think some mechanism for better error handling which makes messages easy for beginners is good.

sylashur (50)

@CaptainAnon Yeah, and you could even incorporate some learning into it too.

sylashur (50)

@CaptainAnon Oh syntax is the word I was looking for back when I couldn't remember that word.

CaptainAnon (112)

@sylashur True. I've suddenly been inspired to resume works at full steam ahead on my compiler.

sylashur (50)

@CaptainAnon Nah, I kinda suck at learning new languages, the only reason I know Python is because I've been learning it since I was 11.

CaptainAnon (112)

@sylashur It's pretty cool – the compiler will give you advice as to how you can improve your code.

sylashur (50)

@CaptainAnon Oh that's cool, have you ever used brainf***?

CaptainAnon (112)

@sylashur I haven't. Does it work well?

sylashur (50)

@CaptainAnon It works perfectly, there's no syntax besides the brackets, and it pretty much does everything you can tell it to do using the commands.

CaptainAnon (112)

@sylashur I've looked it up and it seems as though it's only just turing complete and I hope I never have to use it. (ㆆ _ ㆆ)

sylashur (50)

@CaptainAnon Lol that took way too long to make.

sylashur (50)

@CaptainAnon Yup, brainf*** is pretty much super easy to understand but then it does bad in a way you can't understand. It's pretty great.

CaptainAnon (112)

@sylashur I really hope to avoid it.

[deleted]

I’m back. Can you help me on a few things in the collab? @CaptainAnon

[deleted]

Umm... your not there yet. @CaptainAnon

CaptainAnon (112)

@CodeABC123 This is embarassing, but I can't find it.

CaptainAnon (112)

Ok, I've found it under the 'multiplayer repls' folder.

xolyon (332)

@CaptainAnon just like a traditional translator but then you could create your own code and just call it psuedo code but there's a lot of code laugaiges like that already

CaptainAnon (112)

@xolyon Such is the nature of formal languages.

IshaNair (3)

If you are looking for something simple you could start using pygame(a platform to code games in python)to recreate a popular game like flappy bird, or crossy road.

AdriaDonohue (49)

Make a game thats roller scate racing!

iterate (92)

you can make battleship
or use the basic to draw stuff

[deleted]

Code a versatile programming language.
https://repl.it/talk/ask/Can-we-make-a-new-Programming-Language/31750

NOTE

I don't know even if it is actually possible.

CaptainAnon (112)

You could also build a learning management system (i.e. Google Classroom, but doesn't steal your data).

xolyon (332)

@CaptainAnon I can try but I'm not that good

CaptainAnon (112)

@xolyon What programming languages can you use?

xolyon (332)

@CaptainAnon HTML , Lua , a bit of c# and java

CaptainAnon (112)

@xolyon You could write it as a Lua application.

CaptainAnon (112)

Make a web application which enables people to collaborate on programming projects together.

sylashur (50)

You should make some pixel art with my code. https://repl.it/@sylashur/FMCWP, if you need help using it then just respond to this comment.

sylashur (50)

@AdriaDonohue The matrix consists of several letters which correspond to colors, this can be defined in the top part of the script, the matrix length must be a perfect square, but it can be any perfect square.

nt998302 (132)

Make a unity FPS, ez

Highwayman (1251)

Me too! Hate when people do that.

Anyways.

Someone once suggested this to me: make a bot that just continually spams some discord server with random memes.

Highwayman (1251)

@PDanielY :( aw. That’s too bad they could have made one themselves.