Share your repls and programming experiences

← Back to all posts
Bruteforce Password Guesser (I'm back)
Snowytrack (192)

After arduous nights and days wondering whether I should code another program, I'm back.

Bruteforce Password Guesser!

How it works:


You input a 4-lettered password that you want the computer to guess.

Press enter, and the computer will automatically get cracking at it.

Note: This program does take a long time since it is Bruteforce lol and it does it randomly each time. The amounts of passwords guessed can reach 100 million and more!

Edit: OMG Thanks for all of the support I’ve been getting on this repl recently! 56 upvotes is insane, so thank you so much!

Enjoy!

Also, my programs usually don't get a ton of upvotes, and I work really hard on them, so if you enjoy my program, make sure to upvote; its free, and it motivates me a ton!

Commentshotnewtop
Muffinlavania (1254)

This is pretty cool! Good job with the random letter thingie, and if you want the program to be a bit more efficient, you can use for loops! It would be something like this

for letter1 in allLetters:
    for letter2 in allLetters:
        for letter3 in allLetters:
            for letter4 in allLetters:
                password=letter1+letter2+letter3+letter4

And then something else, like if password==userthing
This way it would go through the list like aaaa aaab aaac and so on, just a suggestion I guess

Snowytrack (192)

@FishingFights Yea, I understand that my programs aren't really efficient, but I had fun making them! Thanks for the helpful feedback everyone!

Muffinlavania (1254)

@Snowytrack it may or may not be 4am where i am... but i dont know why i wanted to say this, even though it is pretty stupid, you can do this

print(blue+"This text is blue")

Instead of

print(blue)
print("This is blue")

This method just seems simple, and it cuts down on the size of thing too, im just saying this because I looked at your coding story and saw you were doing it the second way.

Also dont take this too serious, im just bored

Snowytrack (192)

@Muffinlavania ight thanks for the feedback!

AnuskaGiri1 (0)

@Snowytrack it is still loading it has been 20 min

gwood5901 (4)

I made a fork of it here-https://repl.it/@gwood5901/BruteForce-Program#main.py I can't actually test it because I think you need the hacker plan for it to work(which I don't), but I think it should be able to run faster. I'm going to run it locally on my computer. I'll reply saying the results soon!

NoNameByProgram (114)

Nice! Also, try the itertools modules for future projects. Here's a design I made with it: https://repl.it/@NoNameByProgram/PIN-Cracker (not advertising)

Snowytrack (192)

@NoNameByProgram ok! Will check it out next time! Thanks!

FishingFights (191)

@NoNameByProgram yeah his approach by guessing each char randomly is not exactly efficient to say the least

Snowytrack (192)

@FishingFights Yea this was actually my first try lol. Thanks for the feedback though!

AJDevelopment (59)

@Snowytrack i typed in AJDevelopment2936 (not my real password) and its at 44000 tries.

RahulChoubey1 (29)

@Snowytrack I agree with @FishingFights. It might guess the same thing twice, or every time if you're astronomically unlucky.

RahulChoubey1 (29)

Also, my PIN contains a space, so…

AJDevelopment (59)

@AJDevelopment

Something tells me, I'm going to be here for around 49 billion years

RahulChoubey1 (29)

@NoNameByProgram um… my password is "nope" and already 200000 tries.

RahulChoubey1 (29)

@NoNameByProgram when you think that ____ is insecure and the thingo is still running after an hour

RahulChoubey1 (29)

@NoNameByProgram also, line 11 can be changed to clear = replit.clear which is shorter and more readable

Snowytrack (192)

@RahulChoubey1 lmao the algorithm wasn't really good, even I admit it. If I had done a linear algorithm instead of random alrogithm it probably would've been faster. But, I didn't wanna spend like 4 hours researching on how to make a linear algorithm, so I had to stick with randomness.

RahulChoubey1 (29)

@Snowytrack do you want an example? just give criteria

NoNameByProgram (114)

@RahulChoubey1 ...that's the point of brute force

NoNameByProgram (114)

@Snowytrack at least i added memory (a list containing the passwords guessed)

rediar (351)

Hello! as @Muffinlavania said, for loops are much more efficient than random guessing which means combinations can be repeated multiple times. This results in worse program times, so hopefully later you can add for loops and I expect reduce the time and guesses.
Here's some math!
90 characters are possible for each. Meaning the possibilities are 90^4 if you dont know exponents that is 90*90*90*90. That is a bigggg number (big! big! humongous!). However, if you use random choosing each time, it is theoretically possible to guess an infinite amount of times without ever getting it right.
So do for loops! 90^4 is big! But much smaller than infinity.

johndo3 (17)

it takes 12,852,541 tries to guess 1234

AmazingMech2418 (910)

I thought that was a weak password... LOL!

rediar (351)

@AmazingMech2418 Keep in mind this isn't the most efficient or fastest password cracker, meaning don't use that password lol

GarryHo (6)

i just put in u8de and its taking so long

GarryHo (6)

@GarryHo it ended up taking 50,999,139 passwords, jeez

adl212 (127)

I would suggest using multithreading to make it faster. If you hadn't have the timepassed variable, you could've used multiproccessing which is about 30% faster than multithreading. But, anyways, this is a good project!

Snowytrack (192)

@adl212 thanks for the helpful feedback and criticism!

adl212 (127)

I put a password that has more than 4 letters... it still worked though.

Snowytrack (192)

@adl212 really? Huh interesting

Spitfier720 (19)

I would have to add that if you want to check a password using brute force, randomly picking passwords won't help as they may never get to the actual correct password

Wilburthecoder (6)

1 million + tries to guess the password: aaaa

Snowytrack (192)

@Wilburthecoder you can only do four for a password

Jakman (455)

Ahh the random algorithim. Try the linear algorithim next time for more of a challenge. It is more efficient.

Snowytrack (192)

@Jakman yea this was my first try. Thx for the feeeback

hello1964 (23)

Why does it randomly guess that can take forever

hello1964 (23)

If you put a password in the computer could just return the input

Muffinlavania (1254)

@hello1964 the whole point is if you had a prompt, like a login, the bot would enter as many things as it can, using an algorithm. You inputting a password is just for you actually seeing how it works

0vRAllTheStonks (1)

16547858 password guessed...

Password is poop

hazelpy (7)

I inputted "four" and it hasn't found it yet. It's been 5 minutes haha

AgastyaSandhuja (156)


my password was abcd1234

Snowytrack (192)

@AgastyaSandhuja You can only put about 4 letters in your password to prevent massive lag. Will fix that next time, sorry!

PotatooooooMan (0)

55000000 to guess game

realTronsi (294)

There is a more efficient way to crack even longer passwords than just for loops. There are "password dictionaries" which contain "keywords" that are found in most passwords, which most password crackers use. Those dictionaries can crack passowords such as [email protected][email protected] very easily.

Most passwords are also hashed, so most crackers will have to run on special GPUs designed for hashing up to 30 billion times a second.

You could look into that, there are some free dictionaries that you could definitely find online and could probably get you up to at least 8 characters

AJDevelopment (59)

The program is at 10 million, the password is 1h5g and the code just prints out the input at the end.

Snowytrack (192)

@AJDevelopment but look at the code, it actually guesses the passwords.

tankerguy1917 (40)

so far 10 mil, and my password is 1ma0. haha i just realized 1ma0= lmao, haha

Bookie0 (4044)

After arduous nights and days wondering whether I should code another program, I'm back.

lol of course you have to try to always make programs
but good job! :)

Leroy01010 (373)

40427570 passwords guessed!!!!

INSANE JARVIS

i put meto

Baconman321 (85)

100 million guesses so far, and it still hasn't guessed 5913 LOL
EDIT:
166 million 179 thousand 4 hundred 55 tries after starting...
"166179455 password guessed...

Password is 5913"

studentEthanEt2 (0)

24267353 password guessed...
Password is 1234
24 million tries later: ohhh, I got it is 1234!

Muffinlavania (1254)

Also, since you have been getting a good amount of upvotes (Me with my Uno game that for some reason blew up), here are some ideas for fun games to make:
Games with python(with turtle):
This allows you to have a physical turtle object moving around in the screen. If you dont know how to use this i can teach you it, its pretty darn cool.
Some ideas(These are all my game lol)
A Shoot the enemies game: https://repl.it/@Muffinlavania/Super-Blaster
Literally Drawing Simulator: https://repl.it/@Muffinlavania/Turtle-Fun
Survive the enemies!: https://repl.it/@Muffinlavania/Survival

Also some non-turtle ideas:
I see you already did the infamous story about me im not a creep
Just making some games! Like a good one that isnt that hard, Tic tac Toe, or a text based game like a business simulator!
Also if you want any help i can help you lol school is boring

Snowytrack (192)

@Muffinlavania Yea, that sounds pretty interesting! Thanks for the feedback! And also, your uno game was so fun to play!

Muffinlavania (1254)

@Snowytrack yay thanks. Also Wanna play some Connect 4?
https://repl.it/@Muffinlavania/Connect-4#main.py
Oh wait i already showed you this, but i completed it so whatever.
Also pls let me do something for you im bored

HarperframeInc (345)

Random isn't optimal - your trying to break a password with the wrong password multiple times. You can use itertools like @NoNameByProgram said, or try to a generator which generates a list of all possible password combinations.

Snowytrack (192)

@HarperframeInc Sorry, this is my first "password guessing program" that I made. Next time I will definitely put this into consideration! Thanks for the feedback!

pogman (0)

Nice very epic pog