Share your repls and programming experiences

← Back to all posts
Ultimate_Casino 💰 🎰
h
Bookie0 (4574)

Hello again dear people of repl! :)

I found this repl I made a month ago, and changed some things and added other stuff.

So this repl is a game. You are at a casino. There are different games, and also food and drinks.

Winning, food and drinks boost your morale, but losing games lowers your morale (and you lose credits)

Winning:
You get more than 50 morale

Losing:
You get under -15 morale or/and you have no more credits.

I hope you guys enjoy this game!

:D

comments, tips, suggestions, ERRORS (please tell me if there are any things that are not very good...)

All are appreciated ;)

Upvoting is caring!!! 😊 😃 🙏

Have a great day!

Commentshotnewtop
DynamicSquid (4388)

You have a fine selection of beer:

Bookie0 (4574)

Lol indeed. Do you like the repl? @JBYT27

ZDev1 (694)

i played @ChezCoder's casino repl and i found it so good!
you too @Bookie! You are a good duo!

ChezTacoz (337)

I'm still working on the casino and I made it so that the player can explode. Lol

ChezTacoz (337)

The casino is hacked

Bookie0 (4574)

Humm idk why it’s like that. Are you sure the screenshots are from the same game? Like does it say that right after? @ChezTacoz

Bookie0 (4574)

Well that’s weird for me it changes all the time. @ChezTacoz

ChezTacoz (337)

@Bookie0 also the numbers and stuff never change. For Betting Betty the number is always the same, for One or The Other whichever one you get on the first time you roll stays the same every time and same with Lucky 6

Bookie0 (4574)

Ok for the One or the other i know there’s this bug its always winning, but for the others it should be random because I’ve tried it and its random. You can check the code, if you want (but its kinda hard to read). @ChezTacoz

ChezTacoz (337)

@Bookie0 yeah. I'm also not sure why it doesn't work for me

Bookie0 (4574)

The code says its random, right? Maybe you are very lucky! XD (or unlucky...) well thanks anyways for trying the code! :D @ChezTacoz

ChezTacoz (337)

@Bookie0 but why when I type the right input does it say I'm wrong

Bookie0 (4574)

Where? Can you pls send screenshot? @ChezTacoz

ChezTacoz (337)

@Bookie0 I did look at the top screenshot I sent

Bookie0 (4574)

Humm that’s weird, it works fine for me tho. Sorry for this unpleasant experience. :) @ChezTacoz

ChezTacoz (337)

@Bookie0 none of the casino games work. Lucky 6 always generates the same number, Betting Betty says I am wrong when I am right and One or the Other always gives me jackpot.

Bookie0 (4574)

Ok. They dont work for you, but for me they work. Also i think for the others they also work. So idk what’s wrong with yours, so sorry for that @ChezTacoz

ChezTacoz (337)

@Bookie0 it's OK at least now I can win super easily. I just keep playing One or the Other till I get a ton of credits. Then I spend all the credits on food and drink till my morale reaches 50 and then I win.

Bookie0 (4574)

Ok, glad to hear of your strategy! :) hav a great day ! @ChezTacoz

ChezTacoz (337)

@Bookie0 I'm gonna copy your code and see if I can fix it if that's OK with you.

ChezTacoz (337)

@Bookie0 I'm probably gonna change most of the code though so that it is more understandable for me.

viraatvv (146)

Corona beer = CoViD-19 beer

ChezTacoz (337)

From when you last checked the edited version to now I added a new option which is Leave the casino. I am now going to publish the edited version.

Bookie0 (4574)

Also add in your instructions that you lose if you’re drunk right? @ChezTacoz

ChezTacoz (337)

I changed everything you told me to change and I added some new stuff! Check one more time just in case I missed something and then I will publish it!

[deleted]

This game is wierdly addicting

Bookie0 (4574)

Thank you so much, im glad you enjoy it! :) @FunnyLamma

ChezTacoz (337)

I finished the edited version. I'm going to share it with you.

Bookie0 (4574)

Hey, i saw it great job! I put some comments for some tips. Are you gonna publish it? @ChezTacoz

ChezTacoz (337)

@Bookie0 I will if that's OK with you also I might add some more stuff.

ChezTacoz (337)

I don't really get how One Or The Other works is it like a random number from 1-2?

Bookie0 (4574)

Yes, and if it’s 1, then you win 3 credits @ChezTacoz

ChezTacoz (337)

@Bookie0 OK can you tell me how much credits you win from each game and how much morale you lose cause I can't read your code.

Bookie0 (4574)

Ok sry my code is messy
Lucky 6: + 10 credits if win
If lose: -2 morale

One or the other:
Win 3 credits
Lose 1 morale

Betting Betty between 1 and 10:
Win: +10 credits
Lose: -3 morale

Betting Betty between 2 and 20:
Win: win 10 credits
Lose: lose 3 morale

I hope this helps you : ) @ChezTacoz

ChezTacoz (337)

Some thing doesn't seem right

Bookie0 (4574)

Ah Thanks lemme fix it! @ChezTacoz

Bookie0 (4574)

Ok I fixed it, should work now, do you like the casino? :) @ChezTacoz

syflexer (467)

So one or the other is broken no matter what you will get a jack pot i breast the game without loosing a single game thru one or the other

Bookie0 (4574)

Yeah somethings wrong with it I’m gonna fix it but thanks! @syflexer